vrijdag 6 mei 2016

Extra inkomsten april

April was een slechte maand wat betreft mp verkopen. Ik verkocht namelijk helemaal niks. Er stond ook niet zo heel erg veel meer op, maar wel wat dingen die ik verwacht had te verkopen. Ik heb mijn aanbod nu even op mp laten verlopen, en de grotere dingen wil ik er deze maand nog eens opzetten en dan hoop ik dat het wel verkoopt evt. voor een lagere prijs.

Maar er waren wel een paar andere extra inkomsten. Zo vroeg ik een aanbetaling aan van het kortingsprogramma Shopkorting. Door de aankoop van een nieuwe stofzuiger was ons tegoed opgelopen boven de 10 euro, dus kon ik uitbetaling aanvragen. De €14,93 is inmiddels netjes op mijn rekening gestort. Ik doe mee sinds augustus 2009 en dit heeft ons inmiddels € 181,73 aan korting opgeleverd en dan ben ik ook nog weleens vergeten mijn aankoop via deze site te doen. Als ik iets online wil bestellen, kijk ik altijd of de winkel is aangesloten bij Shopkorting. Zo ja, dan is het een kwestie van inloggen, en via de link op de site naar de webshop gaan. Er staat gelijk bij hoeveel % korting je ontvangt. Winkels waar ik weleens wat bestel en die aangesloten zijn, zijn Bol, Coolblue, Miss Etam, Wehkamp, Hema, Groupon, De weegschaal en Hotelspecials. Mocht je ook interesse hebben om je aan te melden via shopkorting, zou ik het leuk vinden als je dat via het linkje hierboven doet, dan ontvang ik nog € 0,25 cent per aanmelding. De uitbetaling is overgemaakt naar ons spaarpotje "Nieuw-zeeland".

Ook vroeg ik uitbetaling aan van 30 euro op onze aanvullende verzekering. Dit kan via SamenGezond, een online spaarprogramma van zorgverzekeraar Menzis. Je krijgt hierbij punten wanneer je online declareert, als je sport, als je meedoet aan sportieve evenementen en soms bij het plaatsen van sportieve activiteiten of gezond eten. Ook kan je het programma koppelen aan apps als bijvoorbeeld Strava en Runkeeper. Ik doe er eigenlijk weinig extra's voor, één keer in de maand log ik in om te kijken of er nog nieuwe acties/activiteiten zijn en levert zo toch een leuke extra korting op. De 30 euro staat inmiddels op onze rekening en is gestopt in het spaarpotje "zorgkosten". Als je verzekerd bent via Menzis is het zeker een aanrader je hiervoor aan te melden, ook al doe je niks extra's, maandelijks worden er automatisch punten bijgestort.

Ook liet ik de punten van ConsumerScan uitbetalen in VVV-bonnen, toch weer € 25,-- bij elkaar gespaard de afgelopen maanden. Bij ConsumerScan, scan je je boodschappen via een speciaal apparaatje en soms hebben ze enquêtes die extra punten opleveren, daarnaast kan je deelnemen aan tal van andere onderzoeken. Mocht je interesse hebben hieraan mee te doen? Momenteel zoeken ze nog huishoudens bestaande uit één of meerdere personen, waarvan degene die de meeste boodschappen doet jonger is dan 40 jaar. Mocht je hierin interesse hebben en je willen aanmelden (of meer info willen) kijk dan op www.consumerscan.nl. Als je mijn panelnummer doorgeeft bij aanmelding (665720) krijg ik ook nog een leuk extraatje.
De boodschappen scannen via Consumerscan kost mij wekelijks ca. 15-30 min. en maakt mij daarnaast ook een stuk bewuster van wat ik uitgeef en waaraan.
De cadeaubon die we nu bij elkaar hebben gespaard gaat weer in het doosje met kortings/cadeaubonnen. Zodra er zich een moment aandient dat ik het goed kan gebruiken, kan ik het makkelijk vinden.

Bij elkaar toch weer € 69,93 aan extra inkomsten/korting deze maand. Dingen die mij weinig moeite kosten en toch een leuk extraatje opleveren.

April was voor ons een dure maand. Veel extra kosten voor de aanschaf van een stofzuiger, een extra fietsstoeltje, wat kleine dingen bij Ikea en ook de kostenpost "uitjes" en "boodschappen" waren aan de hoge kant. Gelukkig sparen we voor dingen als een kapotte stofzuiger elke maand € 75,--, dus de aanschafkosten heb ik uit dat spaarpotje gehaald om onze betaalrekening aan te vullen. Hierdoor konden we de maand met een paar tientjes in de rode cijfers (in Excel dan) afsluiten.

Hoe was jullie April maand?

1 opmerking:

  1. Heb ik het cadeautje. voor nieuwe leden niet geïncasseerd
    Consumrrscsn.

    BeantwoordenVerwijderen