donderdag 5 mei 2016

Een midweekje weg

Vorige week waren we een midweekje weg met de schoonfamilie, een cadeautje van mijn schoonouders. We zaten in een vakantiepark in Noord-Duitsland aan de kust en op de weg er naar toe leek het meer winter dan voorjaar. Ik was blij dat ik op het laatste moment nog de winterjassen van zolder had gehaald en in de auto gegooid, maar bij aankomst mistte ik ook handschoenen en mutsen. Manlief grapte nog: "Er bestaat geen slecht weer, alleen slechte kleding". Een uitdrukking die ik eens bij Valhalla op haar blog had gelezen en regelmatig gebruik.

Maar het weer werd steeds beter, lees iets warmer, en hebben we de rest van de dagen geen sneeuw en hagel meer gezien. Helaas was het niet echt strandweer dus en hebben we slechts 2 korte strandwandelingen gemaakt. Gelukkig was er op het park ook genoeg te doen en vermaakte Dirk zich prima met zijn twee oudere neefjes. Zwemmen, de binnenspeeltuin, bowlen, kinderbingo en disco en natuurlijk in het huisje spelletjes spelen en een kussengevecht.

Er was ook ontbijt- en dinerbuffet bijgeboekt en hoewel ik het eigenlijk een beetje zonde van het geld vond (ook al hoefde ik het niet te betalen), heb ik er erg van genoten. Het was echt uitgebreid en ook veel salades en vegetarische opties. De weegschaal moet ik de komende dagen maar even onder mijn bed laten staan ;-)

We gingen nog een dagje met de auto naar Bremerhaven om bootjes te kijken. Maar helaas wederom regen, wind en kou. We zochten een klein dierentuintje op en dat was een schot in de roos. Het was er rustig en je kon van dichtbij alle dieren zien. Zoontje keek zijn ogen uit! Net toen hij zei dat hij naar huis wilde, waren we bij het laatste dier aanbeland. Precies goed dus!

Ondanks het weer hebben we een leuke week gehad. En hier in Nederland was het niet veel beter hoorde ik.

Omdat beelden meer zeggen dan woorden:

Kustwandeling, helaas was het hier vloed, dus geen wadlopen

De speelhal. Ik vind dit soort apparaten verschrikkelijk, maar omdat Dirk ze ook al leuk vind
als je er geen geld in gooit en het buiten regende ons hier toch even vermaakt.

De midgetgolfbaan was leuker om in te spelen dan het speeltuintje

Bremerhaven

Bootjes kijken




Poging 382 om de vlieger omhoog te krijgen en niet in de knoop te raken

Nog een laatste hapje voor de terugreis

Lekkere foute pannenkoek

1 opmerking:

  1. Die opmerking over het weer gebruik ik ook altijd. Ik vind die echt geweldig. Hij komt uit Noorwegen of Zweden. Ik gebruik hem altijd als ik geen zin om te gaan hardlopen vanwege het slechte weer.

    Die laatste pannenkoek is prachtig. Kreeg hij die ook helemaal op?

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen