vrijdag 12 februari 2016

Een goedkoop uitje in de vakantie

Alle kortingsbonnen, cadeaubonnen en andere acties gaan hier in een doosje. Als ik iets "nodig" heb of als we ergens naar toe willen, kijk ik het doosje altijd even door.

Met de regenachtige carnavalsvakantie waren we op zoek naar een uitje binnen. We hadden nog liggen een bon voor een arrangement bij Chimpie Champ (binnenspeeltuin). Maar omdat het nu vakantie is, verwachtte ik grote drukte en veel grote kinderen, dus dat leek mij niet zo geschikt.

In het doosje zit ook een lijstje met online spaarprogramma's. Daar keek ik eens of er nog leuke dingen bij zaten en zo kwam ik bij de bioscoop uit. Zowel in Nijmegen als Arnhem is pas een nieuwe bioscoop geopend en nu in de vakantie draaien er ook leuke kinderfilms. Zoontje vind Buurman&Buurman leuk, en wij ook dus de keus voor een film was snel gemaakt. Door de gespaarde punten bij Menzis, kreeg ik 2 kaartjes gratis en een kinderkaartje was maar 5 euro.

Om het uitje compleet te maken haalden we wat lekkers bij de bakker, met de Bakkersbon die ik ooit had gekregen. En we lunchten in de stad bij het Waar-café waar ik ook nog een bon van had. Om parkeerkosten te besparen, gingen we het laatste stukje met de bus. Voor zoontje is met de bus gaan sowieso al genieten.


De film, of eigen 6 korte filmpjes waren leuk. Maar de normale toegangsprijs had ik het niet waard gevonden, eerlijk gezegd. 

Kosten van dit uitje: bioscoop € 5,-- bus € 7,-- totaal € 12,--
En we hebben een hele leuke middag gehad.

Als afsluiting hadden we nog een verrassing. Zoontje wilde zo graag: "Diesel 10" een treintje van Thomas Trein die hij bij het kraampje in de schouwburg had gezien, toen we daar naar de Thomas Trein voorstelling gingen. Maar die treintjes waren € 20,--!!! Echt belachelijke prijzen. Als hij nu een cd had gekozen met de liedjes van de voorstelling was ik misschien nog overstag gegaan. Maar hij heeft al zoveel treintjes.....  Ik probeerde hem uit te leggen dat dit heel veel geld was en dat we het treintje ook goedkoper ergens anders konden kopen. Ik beloofde hem binnenkort dit treintje voor hem te kopen. Op mp vond ik het treintje voor € 3,50 in de buurt en die haalden we dus eind van de middag op. Zoontje vond het een leuke verrassing, hij was er erg blij mee en speelde er de rest van de middag/avond mee.


4 opmerkingen:

  1. Dat is nog eens een betaalbaar uitje! Wij zaten laatst te kijken naar een kindervoorstelling om met onze zoon heen te gaan, maar de kaartjes waren €15 per stuk, ook voor de kinderen! Ik vond het belachelijk en we zijn dus niet gegaan....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De rest zat voor star wars in de nieuwe denk je niet? 😀

    BeantwoordenVerwijderen
  3. We zijn naar Pathé gegaan, want alleen daar waren de bonnen geldig. Mooie bioscoop hoor! Wel jammer dat je eerst door een eetafdeling moet lopen om bij de zalen te komen. Maar de zalen vind ik een hele verbetering: meer hoogteverschil tussen de rijen, voor mij als kleintje is dat zeker fijn!

    BeantwoordenVerwijderen