zondag 17 januari 2016

Sneeuwpret

Toen ik vanmorgen het rolluik omhoog deed zag ik mooie witte daken met een zonnetje erop. Ik riep gelijk zoontje: kom kijken, het heeft gesneeuwd! Hij was dol enthousiast en begon gelijk een liedje over sneeuw te zingen. Vervolgens kwamen de vragen: "is het kerstmis?", "gaan we een sneeuwpop maken".  Hij was nog nooit zo snel aangekleed en er moest en zou een sjaal om, want er lag sneeuw en daar hoort een sjaal bij volgens hem. 

Een echte sneeuwpop maken was lastig, zoveel sneeuw was er nu ook weer niet. Het is een minisneeuwpop geworden, maar voor zoontje was dat helemaal prima.

De vorige keer dat er sneeuw lag was hij denk ik net 2 en vond hij er niks aan. Nu vond hij het geweldig. we zijn nog naar het parkje gelopen, maar daar lag veel minder sneeuw. En van een vriendin hoorde ik dat er in de andere kant van het dorp helemaal geen sneeuw lag. 

's Middags is hij in de achtertuin nog bezig geweest met een bezem om de boel schoon te maken en gebruikte hij een schep als sneeuwschuiver.








4 opmerkingen:

  1. Dat is zeker een minisneeuwpopje, maar dat is beter dan niks toch? mijn jongste zoon verlangt ook erg naar sneeuw.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie sneeuwpop! Knap gedaan want zoveel sneeuw is er inderdaad niet. Maar wel net genoeg voor een winters landschap. Het is prachtig weer op het moment vind ik.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen