maandag 10 augustus 2015

Wel of niet op vakantie? en waar naar toe?

Dit jaar hebben we de vakantie steeds voor ons uitgeschoven, we waren immers druk met de verbouwing en zijn nog niet gebonden aan het hoogseizoen. We dachten steeds we zien wel wat we doen; ergens in september, oktober of november. Maar ik zag onze agenda's steeds voller worden met afspraken dat ik met manlief toch maar 2 weken heb geprikt dat hij vrij neemt in september, dan kunnen we alsnog zien wat we doen.

En eigenlijk weet ik het nog helemaal niet. We hebben wel wat budget, ik heb een teruggave van de belasting achter gehouden voor de vakantie, maar het is niet een super groot budget. En ik wil ook niet te veel uitgeven, ons buffertje is flink geslonken door de verbouwing dus dient ook weer aangevuld te worden.

Ik heb bijna heel Europa in mijn hoofd al een beetje voorbij laten. Ik zou wel naar Italië willen gezien de temperatuur in september en het eten, maar aan de andere kant heb ik geen zin om 2 dagen te rijden als we het hier in de buurt ook naar ons zin kunnen hebben en het nog niet al te slecht weer is. Misschien is een tent in september wat aan de koude kant? en niet handig nu het weer sneller donker wordt? Dan toch maar een huisje of stacaravan? Misschien toch gewoon Duitsland? Ik zou graag nog eens naar Berlijn willen. Wel of geen vakantiepark. Het is wel leuk als er ook andere kindjes zijn voor zoontje, maar ik hou niet van het massale....

Kortom we zijn er nog helemaal niet uit wat we doen. Ik hoef niet perse twee weken weg, maar even een weekje er tussenuit lijkt mij wel lekker. Hebben jullie nog goede tips?

7 opmerkingen:

  1. Ik overweeg volgend jaar hier heen te gaan: www.beiunseifel.de. Niet al te ver weg, maar wel echt heel anders. En, afgaand op anrmans ervaring ook een hele goede en prettige accomodatie én omgeving.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij gingen vorig jaar naar een erg mooi vakantiepark van Landal in Tsjechië. Ik vind Tsjechië een leuk land en de natuur is er prachtig. Bijkomend voordeel is dat het er nog vrij budgetvriendelijk is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip. We zaten eerst ook aan Slowakije te denken, maar Tsjechië vinden we ook een leuk land. Heb even op de site gekeken ziet er leuk en voordelig uit! Ik hou hem in gedachte ;-)

      Verwijderen
    2. En je rijdt het makkelijk in één dag, want ook wel een pluspunt is!

      Verwijderen
    3. Landal in Tsjechie is heel goed. Wil je wat minder uitgeven dan zijn de huisjes van Happy Hill in Cista (Reuzengebergte) ook een aanrader. In de omgeving veel te doen en heel schappelijk in prijs. Ook lekker eten in de omgeving voor een vriendelijke prijs. Te boeken via Interhome. Nic

      Verwijderen
  3. Berlijn is gaaf! En ook leuk met kinderen. En je kan lekker goedkoop uit eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kun je niet gewoon naar het vliegveld gaan en ter plekke een last minute boeken? Dus dat je het lot laat bepalen waar je terecht komt?

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen