maandag 24 augustus 2015

Kleertjes ruilen

Sinds vorige week ben ik gestart met een ruilpunt van de stichting KrijgdeKleertjes. Na 2 jaar vrijwilligerswerk gedaan te hebben voor een moedersclubje, kreeg ik zin in iets anders en toevallig kwam tegelijkertijd de vacature van ruilpunt langs.

Al voor onze verbouwing zocht ik contact met de stichting en had ik een leuke kennismakingsbijeenkomst in Den Bosch. Niet veel later stond mijn zolder vol met dozen kinderkleding, overgenomen van een ruilpunt dat was gestopt.

Nu de verbouwing erop zit, is het tijd om mijn ruilpunt te openen en te promoten. Zo heb ik berichten geplaatst op diverse facebookgroepen en staan er persberichten klaar om te versturen. Alleen moet ik nog even een leuke foto maken. Het leuke is dat ik al heel veel enthousiaste reacties heb ontvangen. Vorige week heb ik zelf al twee ruilklanten gehad. Morgen komt er weer iemand kleding ruilen en woensdag is er zelfs een ruilochtend waarbij er vier mama's komen.

Het principe is heel simpel. Je neemt een tas met goede kinderkleertjes mee (geen vlekken en gaten en gewassen). En vervolgens zoek je weer kleertjes uit. Ik zorg er voor dat de kleertjes gesorteerd zijn op maat en geslacht en dat is best een werkje. Maar ik vind het leuk om te doen, kleding een 2e leven te geven en (nieuwe) mensen te ontmoeten. En als ruilpunt heb ik natuurlijk eerste keus wat betreft er binnenkomt. Dus voor zoontje hoef ik voorlopig niks meer te kopen....

Het enige nadeel is dat het best veel ruimte in beslag neemt in huis. Nu heb ik gelukkig nog een kamertje over waar de dozen kunnen staan. Die dozen sjouw ik dan wel weer regelmatig naar beneden als er iemand komt ruilen. Ach goed voor de conditie zullen we maar zeggen....

4 opmerkingen:

  1. In principe alle kindermaten, dus tot maat 176. Maar van de grotere maten (voor jongens vanaf 128 ongeveer) heb ik nu nog niet zoveel. Maar wat niet is kan nog komen hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goed initiatief! Heerlijk om zo een vast (ontmoetings)punt te mogen zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je dit vrijwilligerswerk doet. Daar maak je vast veel mensen blij mee.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen