dinsdag 14 juli 2015

De inrichting van ons "nieuwe huisje"

Toen we 5 jaar geleden in ons huis kwamen wonen hebben we alle meubels uit ons vorige huis meegenomen en bijna alles daarvan was al tweedehands of kwam mee van mijn studentenkamer. In de tussentijd heb ik nog een keer het bankstel vervangen voor een andere bank en twee stoelen, ook allemaal tweedehands. Alleen een lamp kocht ik nieuw, nam het mee als souvenir vanuit Lissabon en moest er zelfs een extra grote koffer voor kopen om hem mee naar huis te krijgen, maar dat was altijd nog goedkoper dan op laten sturen. En ik kocht een ladekast en vakkenkast bij het Zweedse warenhuis.

Voordat we de verbouwing in gingen hebben we kritisch naar onze meubels gekregen, wat willen we houden en wat willen we vervangen. Alles nieuw hoeft van mij niet, met een kleintje in huis gebeurt er toch snel een ongelukje en dat zou zonde zijn. Daarnaast is er nog zoveel goed tweedehands te krijgen en vind ik de kwaliteit van de meubels van vroeger niet vergelijkbaar met de nu betaalbare meubels of je moet misschien gelijk duizenden euro's neertellen. Nu wordt er toch veel van mdf gemaakt en die ladekast van dat Zweedse warenhuis valt na 5 jaar echt uit elkaar van ellende, eigenlijk viel het na 2 jaar al uit elkaar maar met wat spijkers, ductape en lijm konden we het kastje steeds weer een beetje oplappen.

Bij mijn ouders vond ik nog wat leuke meubels in huis waar ze graag vanaf wilden. Zo heb ik weer 4 eetkamerstoelen, 3 kastjes en een poefje voor niks. Alles ga ik zelf pimpen en dan hoop ik voor niet zoveel eurootjes weer een leuk gezellig huisje te hebben waar we weer een aantal jaar mee verder kunnen. Ik heb een mooie tafel gezien voor 6 personen die je kan uittrekken tot 10 personen, lijkt mij ideaal voor verjaardagen waarbij de halve familie van de andere kant van Nederland komt. Aan de ene kant wil ik dan de gepimpte stoelen zetten en aan de andere kant een bankje.

Ik ben alvast begonnen met het pimpen van de eetkamerstoelen en het poefje. Ik kocht goedkope home deco verf bij de Action en deed er daarna blanke spuitlak overheen. Ik hoop dat het een beetje blijft zitten en anders doe ik ze over een tijdje wel weer opnieuw. Verder kocht ik wat kussentjes voor op de zitting.

De kastjes ga ik onder handen nemen zodra we weer in ons eigen huisje wonen. Ik moet nog even goed nadenken over waar alles komt te staan, welke kleurtjes ik wil en ook voor het vervoer is het wel makkelijk dat ze nog niet geschilderd zijn.

Overigens ben ik nog steeds hartstikke blij met mijn salontafeltje dat ik zo'n 10 jaar geleden (als het niet langer is) gratis kon ophalen in mijn woonplaats. En ook de bank en de losse stoelen gaan gewoon weer een ronde mee. Wel wil ik één van de stoelen met witte bekleding een verfbadje geven om deze iets minder besmettelijk te maken.

Het enige waar ik nog naar op zoek moet zijn gordijnen en een lamp voor boven de eettafel. Maar beide geen dingen waar haast bij is, dus dat komt wel een keer, ik hou marktplaats en advertenties wel in de gaten. En zo hebben we voor een paar honderd euro straks weer een leuk “nieuw” fris interieur.

kleurtjes testen

Elke stoel een ander kleurtje leek me wel gezellig staan


Met een restje verf nog mooi dit poefje kunnen pimpen.
Twijfel nog of ik de pootjes zal verven of zo zal laten



10 opmerkingen:

  1. geweldig meis, geniet ervan , liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk en wat een geweldige foto van je zoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk bezig zeg! Ik vind de pootjes van de poef zo juist wel wat hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk hoor! Hahaha, je bent ook geraakt door het virus. En van het een komt het ander kan ik je vertellen...na de salontafel met andere poten en nieuwe verflaag ben ik nu bezig met een stoel en de muren in de woonkamer. Leuk, leuk, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk die verschillende kleurtjes op de stoelen!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb het riet geschilderd met een restje verf. Daardoor ben ik niet precies in alle spleetjes en gaatjes gekomen, maar ik vind het effect zo juist wel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen