dinsdag 21 april 2015

De rust is bijna wedergekeerd

Na een hectische 10 dagen lijkt het weer wat rustiger te worden. Een naast familielid die met een hartinfarct in het ziekenhuis was opgenomen heeft een bypassoperatie ondergaan en na wat complicaties lijkt het nu de goede kant op te gaan. We gaan uit van nog een week ziekenhuis en daarna verder in therapie om te revalideren. Bijna elke dag op en neer rijden naar het ziekenhuis is vermoeiend en daarnaast komen bij mij ook weer veel herinneringen terug over de tijd dat we met zoontje in het ziekenhuis waren, hetzelfde ziekenhuis en ook een openhartoperatie.

Het onderzoek dat ik zelf vorige week in het ziekenhuis had, ging gelukkig goed. Ik heb een kleine ontsteking bij zowel het begin als einde van de dikke darm, dus dat valt mee. Over een paar weken heb ik een afspraak bij mijn mdl-arts om te kijken hoe we dit nu verder kunnen behandelen. Eigenlijk hoop ik dat ik niet aan de medicijnen hoef, maar ik ben bang dat daar geen ontkomen aan is. Wellicht wel een lichtere dosis als voordat ik mijn leefstijl aanpaste. 

Morgen is de uitvaart van de oom, waar we vorige week al afscheid van namen. Weer een emotioneel vermoeiende dag. En dan hoop ik dat we het daarna wel weer een beetje gehad hebben met alle ziekte en narigheid.

Tussendoor was er gelukkig ook nog wel wat tijd voor ontspanning en zijn we nog even bij ons adoptieappelboompje gaan kijken. We hebben hem lief toegesproken en hopen dat we dit jaar meer dan 3 appels hebben. Daarna hebben we heerlijk in het zonnetje gezeten en genoten van een biologische picknick die werd aangeboden door de organisatie van deze bloesempicknick.


ons appelboompje

een te leuke foto om niet te delen

En dan gaan we toe naar een nieuwe hectische periode, de verbouwing. Ik weet nog niet precies wanneer ze hier gaan beginnen, maar lang zal het niet meer duren, aangezien de werkzaamheden 1 juli afgerond moeten zijn, ivm de 6% btw regeling. Afgelopen weekend hebben we alvast de huidige bijkeuken opgeruimd. De kast verplaatst naar de gang en de schappen van de muur gehaald. De koelkast en keuken lijken nu eindelijk verkocht te zijn. Wel voor minder dan we in eerste instantie voor ogen hadden, maar op een gegeven moment was ik al die niet meer reagerende potentiële kopers op MP zo zat, dat ik voor iemand ben gegaan die een kleiner budget heeft, maar de spullen goed kan gebruiken voor een geestelijk gehandicapten opvang. Dan komt het tenminste ook nog bij een goed doel terecht. Wel jammer dat ook nu weer de communicatie niet zo goed verloopt, vandaag zou de aanbetaling gebracht worden, maar helaas weer niemand gezien. Ik hoop toch maar dat dit doorgaat.

Met de aannemers zijn we nog niet helemaal uit de prijs. Maar ik geloof er wel in dat het goed gaat komen. We gaan wat meer dingen zelf doen, schrappen wat dingen en proberen wat geld te lenen bij familie. Dan kunnen we het wel helemaal naar ons zin maken en het geleende geld verwacht ik wel binnen een half jaar te kunnen terugbetalen. Het is ook jammer als we nu een hele nieuwe vloer gaan leggen en niet ook gelijk vloerverwarming kunnen laten aanleggen. 

De minimalist game is een beetje op de achtergrond geraakt door alle hectiek, maar toch hebben er week een aantal dingen ons huis verlaten. Ben nu begonnen in het boek van Marie Kondo, geleend uit de bieb, ben benieuwd of ik daar nog nieuwe ideeën uithaal. 

3 opmerkingen:

  1. Dat klinkt als heel veel onrust, veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Poeh, wat veel ellende tegelijkertijd. Hopelijk keert de rust nu inderdaad snel terug, sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben benieuwd wat je van dat boek vindt! Ik heb er al veel over gehoord maar het zelf nog niet gelezen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen