maandag 7 april 2014

Kleine man wordt groot

En dan is het ineens wel heel erg duidelijk dat je geen baby meer hebt, maar een ondernemende peuter. 2 weken geleden vond meneer het toch echt niet meer leuk in zijn ledikantje en besloot zich er gewoon uit te laten vallen. Gewoon zo ver mogelijk voorover hangen over de leuning en dan de zwaartekracht verder zijn werk laten doen. Gelukkig viel de schade mee, maar de schrik zat er (vooral bij ons) wel in. Met een reserve matrasje voor het ledikant, durfden we het weer aan om hem er nog een paar nachtjes in te laten slapen en gingen ondertussen op zoek naar een ander bed.

Waar ga je dan voor peuterbed? Gelijk een groot bed? Tweedehands of nieuw? Uiteindelijk besloten we voor een nieuw groot bed te gaan. Ik kreeg al de opmerking vanuit mijn vriendenkring "ik dacht dat jullie alleen nog maar tweedehands kochten?" Ja, veel wel, maar er worden altijd zorgvuldige keuzes gemaakt. Wiegje waar hij 6 maanden in sliep is tweedehands, ledikantje waar hij ruim 1,5 jaar in sliep is tweedehands. Ik hoop dat hij nog zeker 16 jaar of tot wanneer hij het huis uitgaat in een groot bed gaat slapen, dus dan wil ik ook iets wat nog even mee kan. Dus gingen we voor een nieuw groot bed. Dit bed kan ook (later) uitgebouwd worden tot (half)hoogslaper met een bureau/tent of zitje eronder. Dus denk dat we hier wel even mee vooruit kunnen.

Matrassen hadden we nog 2 liggen voor logees. Deze zijn nog niet zo oud, maar pasten niet meer toen we zelf een nieuw bed kochten 4 jaar geleden. Ik dacht dat ze wel in dit bed pasten, maar helaas, de matrassen zijn dus 80 breed en het bed 90.... Heb er nu maar even 2 opgerolde badlakens tussen gelegd. Zoontje is toch nog niet zo groot dat hij het hele bed nodig heeft. We kijken wel even rustig verder voor een matras, eerst maar even zien dat hij goed in dit bed gaat slapen.

Het plan was eigenlijk om zoontje in de zomer naar de kamer aan de achterkant van het huis te verhuizen. Daar is afgelopen winter het kozijn vervangen door kunststof, zit nu ook dubbelglas en een rolluik. Nu gaan we alles maar iets eerder in gang zetten....

Gisteren hebben we het bed in elkaar gezet en nog even op zijn "oude kamer" geplaatst. 's Middags wilde hij niet gelijk in het bed slapen en klom er regelmatig uit. Maar vannacht ging het super. Hij is er maar 1x uitgekomen en dat kwam doordat hij eruit was gevallen. Gelukkig was hij snel getroost en sliep hij daarna weer verder. Nu toch nog maar nog even een matras voor het bed gelegd, voor het geval hij weer valt. De lades die we voor onder het bed hebben gekocht hebben we nog niet in elkaar gezet, dat komt straks wel als hij op zijn nieuwe kamer staat.

Best spannend zo'n groot bed

Verder gisteren ook een begin gemaakt met zijn nieuwe kamer. Er hoeft niet veel te gebeuren, maar de zooi die er staat, moet een ander plekje in huis krijgen (of weg ermee). De boekenkasten verhuisden naar onze slaapkamer en de cd-kastjes naar zolder, daar staat inmiddels ook de speler.


Onze slaapkamer is nu wat vol...


Er staat verder nog op de "nieuwe slaapkamer" een gedeelte van een oud dressoir. Het bestaat uit 2 delen. Het ene deel is gevuld met gezelschapsspelletjes, het andere deel met allerlei....Ik weet nog niet precies wat we hiermee gaan doen, het geheel op zolder plaatsen vind ik niet handig, geen goede plek voor door de schuine wanden. Denk dat ik de gezelschapsspelletjes wel op zolder ga bewaren. Misschien in een leuk bankje met opbergruimte.

Zoiets, even kijken wat we op mp kunnen vinden

Wat we met het dressoir zelf gaan doen, daarover ben ik nog een beetje in dubio. Het is wel een lekker stevige kast. Misschien dat ik de 2 delen op elkaar kan zetten en er dan een kledingkast voor zoontje van kan maken??? Wat daar moeten we anders ook nog voor gaan kijken. Ik denk dat ik eerst maar eens ga kijken of het mogelijk is en bevalt, voor een andere kast gaan kijken kan altijd nog.

Het behang dat er zit is nog goed, toen we hier kwamen wonen 3 jaar geleden aangebracht. De kleuren zijn gelukkig geschikt, dus ik ga het alleen wat opfleuren met muurstickers met een soort autobaanparcour die ik op de vloer laat doorlopen.Verder nog een andere lamp zoeken. Denk dat ik geen gordijnen o.i.d. ophang. De kamer is op het noorden, dus weinig zon en het rolluik verduisterd 's nachts optimaal.

Beetje dit idee


Maar er gaan nog wel wat weekenden overheen voor het zover is, want zo ziet het er nu nog uit....





Ach stapje voor stapje....gewoon lekker op het gemak elke dag een klein beetje doen.

7 opmerkingen:

  1. nog genoeg werk te doen dus,wel leuk he om die kamers dan op te knappen,en wat super spannend zo,n groot bed,wat zijn ze dan ineens groot he??

    liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gaat de tijd dan hard he? Al toe aan een groot bed en grotere kamer!

    Trouwens een mooie kleur op de muur in zijn nieuwe kamertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vond mijn oudste ineens er zo klein uitzien toen hij met 2 in een groot bed ging. Zo'n klein ventje in een groot bed. Maar het is wel een bijzonder moment.
    Ik vind het idee van de weg op de muur en vloer echt heel erg leuk. Ik denk dat mijn 10jarige dat zelfs nog best leuk zou vinden.
    (wat een heerlijk haar heeft je ventje. Dochter is voorzien van nogal stijl haar. gelukkig wel meer dan ik)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kan je dat bed niet een slag draaien, aan de andere kant zit wel een hoge rand of lijkt dat maar zo?
    Ziet er wel heel lief uit zeg. Wordt mooi zo, alles!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat kan, hebben we ook over gedacht. Maar nu kan hij er gewoon uit als hij dat wil. En anders gaat hij er toch proberen uit te klimmen en is er nog steeds een kans dat hij valt. Maar als hij blijft vallen met slapen, draaien we het bed inderdaad om.

      Verwijderen
  5. Wat een mijlpaal! En dat kinderen zichzelf dan ook gewoon maar over de rand laten vallen… Goed dat je een groot bed hebt gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hierbij de kringloop liggen nu twee van die bedhekken vna de i.kea. Voordeel daarvan is dat ze er bij langs kunnen kllimmen en er niet uit kunnen vallen. Overigens bij de jongste heb ik ook hem andersom gezet. Wat Valhalla zegt. De lage kan tegen de muur. alt hij er in ieder geval niet meer uit. :-)
    Maar komt goed. Ik ga hier ook weer door.!

    BeantwoordenVerwijderen