dinsdag 2 april 2013

Bijna weer terug in de regelmaat....

En toen waren we donderdagavond ineens ziek zoontje en ik, een zware buikgriep, laat is jullie de details besparen. Manlief bleef vrijdag, zo lief als hij is, thuis om voor ons te zorgen. Maar toen ik vrijdagavond begon op te knappen wist hij niet hoe snel hij naar het toilet moest rennen! Gelukkig was ook hij zaterdagmiddag aan de beterende hand, zodat we nog wel wat geplande bezoekjes konden afleggen.

Door dit alles, lieten we de boel de boel. De wasmachine draaide overuren, maar meer dan wassen en ophangen werd er in het huishouden niet gedaan. Niemand had trek in eten, dus eten werd er niet gekookt, geen brood gebakken en ik was blij dat ik niks speciaals voor Pasen in huis had gehaald.

Gisteren legden we nog een familiebezoekje af. Zoontje leek de zondag helemaal beter, maar gistermiddag toch weer huilerig en bij opa en oma viel hij op de bank in slaap. Toen we gisteren thuis kwamen leek het huis wel ontploft. Wat een grote bende was het. Overal hopen schone was die nog gevouwen moest worden, nog allemaal kopjes, bordjes e.d. op het aanrecht, de vloer bezaaid met speelgoed en kruimels, en ook nog dozen vol kleding. Want mijn kledinguitzoekproject eindigde donderdag dus in ziekte en ik heb het daardoor niet afgemaakt.

Vanmorgen ging manlief weer gewoon naar het werk en ben ik beneden aan de slag gegaan. Zoontje lijkt nog steeds niet helemaal beter, ligt nu al weer ruim een uur te slapen, op een voor hem ongewoon tijdstip. Maar dat gaf mij wel de kans om even goed door de woonkamer te gaan. Alle was is gevouwen, 2 van de 3 kledingpakketten staan op krijgdekleertjes en het aanrechtblad is weer zichtbaar. Helemaal netjes en opgeruimd is het nog niet, maar als ik nog even een uurtje de handen uit de mouwen steek is de boel weer lekker aan kant. Dat komt vanmiddag wel. Nu eerst even ontspannen, blogje schrijven, kopje koffie en kijken naar het zonnetje dat buiten schijnt. Vanmiddag maar even wandelen met zoontje als hij zich goed genoeg voelt en vanavond maar weer eens een gezonde maaltijd op tafel zetten en een brood bakken.

Door dit alles ben ik helemaal vergeten om donderdagavond het groentepakket op te halen. Ik hoop dat iemand anders er nog blij van is geworden en dat het niet in de gftbak is beland. Maar ja het is niet anders, kan me er niet te druk om maken. Het weekmenu is dus ook totaal in de soep gelopen, maar toch niemand had trek de afgelopen dagen. Vanavond maak ik een lasagne met alles wat nog in huis is en de rest van de dagen eten we ook wel vooral uit vriezer en voorraad. Dan redden we het best tot het nieuwe groentepakket er is!

7 opmerkingen:

  1. Ik weet niet wat voor groenteabonnement je hebt, maar bij een Odin pakket kun je ook een paar daagjes later komen om het te halen. Mijn afhaaldag was woensdag. maar ik haalde het geregeld op donderdag of pas vrijdag op als dat beter uitkwam.
    Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor het meedenken. Maar dit is een groenteabonnement bij een lokale boer. De pakketten kunnen opgehaald worden bij een ophaalpunt en daar heb je donderdag t/m maandag de tijd voor, helaas schoot het me vanmorgen pas te binnen.....

      Verwijderen
  2. O wat vervelend voor jullie! Daar moet je gewoon even van bijkomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sterkte! Hier heerst het ook! Groet Caro

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bleeeh wat vervelend, gelukkig zijn jullie weer opgeknapt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ooooh jullie ook? ik ook...sinds vrijdag en nog niet beter...maar er is dus hoop?!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bah het is hier ook alweer aak. Zoon is ziek jekkie en man heeft ook buikgriep mailde hij net :(

    BeantwoordenVerwijderen