zondag 10 maart 2013

De doorgeeftas

Zoals ik weleens heb verteld ben ik sinds een aantal weken lid van de weggeefhoek van deze regio op Facebook. Daar circuleert ook zo nu en dan een doorgeeftas met kleding, keukenspullen of speelgoed. Je haalt uit de tas wat je kan gebruiken, stopt er weer spullen in die je weg wilt geven en geeft de tas weer door. Dit keer had een "oude vriendin" van mij (iemand waarmee ik bevriend was op het voortgezet onderwijs) een nieuwe doorgeeftas met keukenspullen gemaakt en bood deze aan. Ik had haar weer teruggevonden via de weggeefhoek en gaf mijn interesse in de tas aan. Ik zou ook nog een keer bij haar op de koffie komen, dus deze 2 dingen werden afgelopen week gecombineerd.

De spullen in de tas heb ik natuurlijk niet echt nodig. Maar ik vind het wel leuk om zo nu en dan weer eens iets nieuws te hebben. Dus gingen er toch een aantal spullen uit de tas die ik gewoon mooi vond en stopte er weer andere dingen waar ik op uit gekeken ben voor terug. Ik had met mezelf afgesproken minimaal hetzelfde aantal terug te stoppen, maar uiteindelijk ging er gelukkig meer terug in de tas dan eruit.

Wat haalde ik eruit:

Zijn deze 2 kannetjes niet schattig? De rechter is trouwens echt rood, maar lijkt op de foto meer oranje. Ze heeft nog meer van dit stippen servies en gaat het voor me opzoeken en dan mag ik het hebben. Lief hè. Ik zet ze denk ik voor de sier neer in de keuken.


Ook deze vaasjes mochten bij mij blijven. Volgens mij is de rechter een waterkaraf, maar ik ga hem als vaas ga gebruiken. Leuk voor het voorjaar met bloemetjes erin. Daarna geef ik ze denk ik weer weg, is ook leuk als cadeau!


Deze glazen theepot vond ik prachtig en zoals je ziet is hij al in gebruik. Er zit een glaasje in met gaatjes waar je losse thee in kan doen. Dat is handig, heb nog best veel losse thee en steeds zo'n thee-ei is toch best een geklungel. Deze mag dus blijven. Ik twijfel nog wel of ik mijn huidige theepot hou...... De etagère mag ook even hier komen wonen. Ik vind het een mooi dingetje om bonbons ofzo op te leggen bij bezoek. Of ik vul hem een keer met bonbonnetjes en geef hem dan cadeau!

 Deze kopjes vind ik ook leuk! Ik heb kopjes genoeg, dus er gingen een stuk of 10 kopjes/mokken weg waar ik op uitgekeken ben!


En nog 2 pannenonderzetters. Ik heb er nu 3, dus ik vroeg me gelijk af of ik ze wel nodig had. We zullen zien, anders gaan ze weer weg.

De rest mocht lekker terug in de tas en er kwam dus nog een lading van mijn spullen bij. Ik had deze keer echt geluk met de tas echt veel van mijn smaak en leuke dingen! Je moet ook maar net geluk hebben, meestal staat er wel een foto bij, maar dan zie je alleen de bovenste dingetjes. Ik zag toen die schattige kannetjes met stippen en was verliefd! Ik heb ook weleens een tas gehad waar eigenlijk niks voor mij bij zat. Nou ja, geeft niet hoor! Dan gaat de tas gewoon weer lekker door naar de volgende die er misschien wel iets uit kan gebruiken!


7 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee,zo'n kringloopcirkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi initiatief!
    en wat heb je leuke dingen gevonden...
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk idee zeg, zo kun je mooi dingen hergebruiken én je kunt anderen weer blij maken met jouw overtollige spulletjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is nog eens een leuk idee! Je hebt er ook leuke dingen uit weten te halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een goed idee! Weer eens wat anders dan naar de kringloop brengen...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik sluit mij geheel bij de vorige spreeksters aan. Ik breng mijn spulletjes meestal naar de ruilwinkel, maar van dit idee had ik nooit gehoord. Dit ga ik zeker een keer doen, dank voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen