maandag 21 januari 2013

Sneeuw, dus nog maar een opruimprojectje

Gisteren sneeuwde het de hele middag, dus ik gooide er nog maar een opruimprojectje tegenaan: de bijkeuken. Daar staat de wasmachine, met schappen erboven. En verder een pax-kast, 2e koel-vriescombi, magnetron, de kinderwagen en een afvalemmer voor de luiers en het plastic.

Op die schappen is het altijd een rommeltje. De bovenste 2 schappen kan ik niet bij zonder opstapje, dus daar staan vooral het gereedschap en dingen die we vrijwel nooit gebruiken. De onderste schap is voor schoonmaakspullen en de schap daarboven is een verzameling van babyvoeding voorraad, bier en kleine rommeltjes.

Ik gaf de wasmachine een schoonmaakbeurtje. Een keer leeg laten draaien op 95 graden met een zakje wasmachine reiniger. Die koop ik dus niet meer, nu ik weet dat het ook gewoon met soda en azijn kan. Maar eerst maar eens deze zakjes opmaken, heb er nu nog 1.

Vervolgens met de schappen aan de slag gegaan. Ik heb nog een hele voorraad wasmiddel, wel 5 flessen van verschillende merken die ik nooit gebruik. Kan me eigenlijk niet herinneren hoe ik hier aan kom, gekregen van schoonmoeder? Nou ja, ze komen wel op, voorlopig dus geen wasmiddel meer te kopen maken. Verder nog allerlei schoonmaakmiddelen die ik ook niet meer ga kopen. Maar toch maar eerst opmaken en dan vervangen door zelfmaakschoonmiddel.... Het is niet echt leger geworden, maar het ziet er nu wel weer overzichtelijker uit en ik weet wat nog in huis hebben. Helaas alleen een een foto van na de opruimactie.

Nog niet helemaal zoals ik het wil, maar wel een stuk overzichtelijker
Vervolgens de Pax kast onderhanden genomen. Onderin staat het oud papier, maar dat was een zootje geworden. Alles netjes in dozen gedaan en alvast in de gang gezet, morgen is het ophaaldag. De lades met keukendoeken en voedselvoorraad zagen er nog goed uit. De andere planken uitgezocht en de indeling iets aangepast en een paar dingen die weg kunnen op foto gezet. Ik had deze kast een paar maanden geleden ook al eens aangepakt en dat is dan wel te merken, ik was zo klaar.

En er zijn weer dingen die weg kunnen, gelijk op MP gezet: 3 wensbalonnen (ooit gekregen maar we doen er niks mee), een kweeksetje voor kiemgroenten en een overbodige hanglamp. Het kweeksetje doe ik weg, omdat ik het nu 2x geprobeerd heb maar beide keren een mislukking. Daarnaast vind ik het ook te veel werk en eigenlijk hou ik ook niet zo van kiemgroente. Het is gewoon niet mijn ding, dus weg ermee. Mocht er iemand interesse hebben, hieronder wat plaatjes!

Kweeksetje, voor 2 kiemsoorten tegelijk te kweken


Vate hanglamp (klein model)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten