donderdag 6 december 2012

Weekmenu 49/50

Het biologisch groentepakket van deze week is weer een echte uitdaging.
- Veldsla
- Witlof (niet echt onze favoriet)
- Spruitjes (ook geen favoriet)
- Bieten (nog een niet-favoriet)
- Knolselderij (nog niet zo vaak mee gekookt)


Toch is het me weer gelukt om een weekmenu hiermee te maken. Omdat ik niet elke dag voor een uitdaging wil staan schuif ik de bietjes en knolselderij door naar volgende week. Ik hoop dat er dan wel favorieten van ons in het pakket zitten.

Vorige week liep het weekmenu iets anders dan gepland. Doordat we 2 avonden later thuis waren dan gepland haalden we iets uit de vriezer en bleven 2 menu ideeën staan, die heb ik deze week weer ingepland. Ook bleek de groene kool ovenschotel voor 4-5 personen (oeps niet gezien) daar konden we dus 2 dagen van eten. De ovenschotel was overigens wel heel erg lekker! Dus deze week 3 recepten die ik eigenlijk vorige week al wilde maken.

Do: Vega lasagne knolselderij (de knolselderij ligt er nog van het pakket 2 weken geleden)
Vr: Pompoentaart met witte kaas en veldsla salade
Za: Spitskooltaart op z'n Fins (Odin)
Zo: Pastaschotel met pastinaak (Odin)
Ma: Witlof in bladerdeeg met pittige kaas
Di: Spruitjes stamppot met geitenkaas en olijven
Wo: Spinaziecurry met kaas en naanbrood


Ik heb er voor gekozen toch weer iets anders te doen met de witlof en spruiten dan de vorige keer, hoewel die recepten ons best goed waren bevallen. Toch vind ik het wel fijn om voor elke groente wel 2-3 verschillende gerechten te hebben om een beetje variatie te hebben.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten