woensdag 21 november 2012

Op avontuur met de trein!

Gisteren gingen zoontje en ik op avontuur. Nou ja, we gingen met de trein. Voor hem vast spannend, want de eerste keer met de trein. Voor mij ook best spannend, want het was de eerste keer met de kinderwagen in de trein.

Eind oktober besloot ik toch de NS Voordeelkaart aan te schaffen. En deze werd gisteren dus voor het eerst gebruikt. Ik ging naar een vriendin, maar dat is een hele reis met de trein. Met de auto ben ik er in 45 minuten, maar nu moesten we 2x overstappen en 2x 15 minuten goed doorstappen en in totaal duurde de reis een uur langer dan met de auto. De afgelopen 2 keer was ze bij mij geweest, maar nu wilde ik toch wel weer eens naar haar toe. En nu de tweede auto de deur uit is moet dat ons natuurlijk niet belemmeren.

Dus ondernamen zoontje en ik samen deze reis. Op cs Utrecht sloegen we de rechtstreekse aansluiting over want ik wilde nog even een kleinigheidje kopen. Ik had thuis eigenlijk een cake voor haar willen bakken, maar 's ochtends was ik hier niet meer aan toegekomen, dus kocht ik bij de banketbakker een doosje bonbons. Best prijzig, maar ik had 2 draagzakken van haar geleend om te testen, dus daar mocht wel iets tegenover staan. Daarna nog even een lekker kopje koffie gedronken bij de Star Bucks een Latte Speculaas (nou ja kopje, zeg maar gerust sloot). Ik kan soms echt genieten van een bakkie daar en omdat we nog 20 minuutjes moesten wachten, trakteerde ik mezelf hierop. Schrok wel even van de prijs € 4,60 en dan had ik nog wel de kleinste genomen. Maar ach, moet kunnen voor een keertje.

Na ruim 2 uur onderweg waren we eindelijk op de plaats van bestemming. Maar het is me reuze meegevallen. Zoontje was zo rustig in de trein en heeft ook een dutje gedaan. Iedereen was reuze behulpzaam met de kinderwagen in- en uit de trein tillen. En met de wandelingetjes naar en van het station had ik ook gelijk mijn 30 minuten beweging en het was heerlijk wandel weer.



Eind van de middag haalde manlief ons op, want hij moest voor zijn werk toch in de buurt zijn. Het was een hele leuke, maar toch ook wel vermoeiende dag. En ben zeker van plan snel weer lekker zo'n dagje op pad te gaan met zoontje en de trein.

6 opmerkingen:

  1. Ik kocht net als jij de NS voordeelkaart met korting en ook ik ging gister op avontuur :-). Ik heb de voordeelkaart er nu al uit! Heb er geen spijt van.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb nu 1/5 deel eruit, dus dat gaat vast goed komen met de overige 11,5 maand!

      Verwijderen
  2. Fijn dat je eerste treinavontuur met je zoontje zo goed bevallen is! Wij reizen ook veel met het OV, want we hebben geen auto. Mensen zijn inderdaad meestal erg behulpzaam met de kinderwagen in en uit de trein tillen. Toch reis ik in mijn eentje het liefste met zoontje op mijn buik of rug, heb je je handen helemaal vrij en ben je niet afhankelijk van andere mensen. Ikke zelluf doen! ;-) Hoe waren de draagzakken trouwens bevallen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is weer even geleden dat ik de draagzakken had geleend, maar ik had een draagdoek en Bondolino geleend. Uiteindelijk heb ik zelf een Bondolino gekocht (tweedehands). Was bang dat ik te weinig tijd zou uittrekken om de knopen goed te leren dus leek de Bondolino mij een betere keus.

      We hebben de draagzak al veel gebruikt. Eerst wilde ik ook met zoontje in de draagzak met de trein. Maar helaas moest ik te veel spullen meenemen, dat het echt te zwaar voor mij werd. Vooral omdat ik een extra rugzak mee moest nemen met zijn sondepomp e.d. en dan 2x 15 minuten lopen zag ik niet zo zitten. Misschien dat ik het de volgende keer wel doe voor een korter ritje / kleinere loopafstanden.

      Verwijderen
  3. Dat is zeker een avontuur. En straks voor een peuter helemaal spannend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een avontuur is het zeker!
    Ik kan ook altijd zo genieten van koffie bij Starbucks, juist omdat het toch echt anders is dan de koffie die ik thuis zet - bij die van de kiosk heb ik altijd iets van 'dat kan ik thuis beter'. Maar met die prijzen moet het wel echt iets speciaals blijven voor zo af en toe, zelfs voor iemand als ik die veel in Utrecht komt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen