donderdag 21 juni 2012

Wie kan mij helpen dit knolletje te identificeren?

Vandaag een aantal dingen uit eigen tuin geoogst. Alle mosterd spinazie, daar hebben we 's avonds een risotto van gegeten en van de rest heb ik een paar wraps gemaakt voor morgen als lunch. Het leek heel erg veel, maar het slinkt natuurlijk als een gek, dus uiteindelijk maar 2 gerechtjes mee kunnen maken.

Daarna de radijs geoogst, die was eigenlijk al iets te ver... maar toch maar alles eruit gehaald. Sommige hadden een heel klein knolletje die heb ik gelijk in de bokashi gegooid, want ik denk dat over 1,5 week de volgende lading radijs zich al weer aandient. Volgend jaar moet ik iets minder tegelijk zaaien heb ik al gemerkt.

Tussen de radijs vond ik ook nog een ander vreemd knolletje wat ik niet kan identificeren. Het heeft wel iets weg van een radijs, maar dan wel erg uit de kluiten gewassen. Zou er een ander zaadje tussen de radijs hebben gezeten, misschien een reuze soort? De kleur is paars met wit en het had vrij groten bladeren. Ik heb er een foto van gemaakt. Misschien weet iemand van mijn bloglezers wat het is?


Dit is het knolletje. Ik heb er even een (winkelformaat) radijsje naast gelegd zodat je goed de kleur en grote kan zien.


Dit is het blad dat aan het knolletje zat.

Ik heb het knolletje nog even terug in de grond gezet voor het geval het iets anders is als radijs en dus nog verder moet groeien.

Ik hoop dat iemand weet wie het is. Zo niet dan gaan we hem proeven.

8 opmerkingen:

  1. Die lijkt wel op een meiraap die nog niet helemaal klaar is, maar weet niet zeker.

    groeten Ann-Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geen idee wat dat voor knolletje is, heb ik helemaal geen verstand van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zou ook zeggen dat het een radijs is maar ik ben geen expert...

    Toevallig eentje van een andere soort in het zakje gekomen, zoiets:
    Als je kijkt bij vreeken.nl - zaden - groenten en fruit - radijs zie je een heleboel soorten. deze lijkt wel op de ''pink lady slipper''

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is echt een radijs hoor! ;)
    Bij de les tuinieren hebben we ze ook in alle formaten...
    Mooie ronde bolletjes maar ook langwerpige...
    Het is waarschijnlijk wel een zaadje van de laatste soort dat
    tussen de andere zaadjes is gesukkeld ;)
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het lijkt een uitgegroeide radijs. Mijne zagen er tenminste ook zo uit, toen ik ze te lang had laten zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. het lijkt qua kleur op een meiknol, maar gezien de vorm zal het wel een radijl XL zijn....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bedankt voor alle reacties. Het was inderdaad een radijs na een smaaktest te hebben uitgevoerd. Maar wat was hij scherp! Mijn hele ond brandde ervan, niet lekker dus helaas!

    BeantwoordenVerwijderen