zaterdag 16 juni 2012

Wat voor een bespaarder ben ik?

Sinds vorig jaar heb ik een abonnement op Fiscalert. Je krijgt het blad een jaar en mag dan zelf kiezen hoeveel abonnementsgeld je overmaakt om het blad nog een jaar te ontvangen. Ik heb inmiddels al aardig wat geld bespaard door de (fiscale) tips die erin staan.
Deze keer stond er een de nationale bespaartest in waarmee je kan zien wat voor een type bespaarder je bent. Ik zal de uitslag met jullie delen. De volgende 3 types pasten het beste bij mij n.a.v. de test, (heb het kort samengevat).

De hobbyist
Voor de hobbyist is sparen een tweede natuur en een heerlijke hobby. Hij is spaarzaam opgevoed of heeft een periode doorgemaakt waarin hij weinig te besteden had. Hij winkelt (al dan niet op internet) zonder directe aankoopneigingen, puur om te ontdekken waar artikelen en diensten het voordeligst zijn. Want niet het uitgeven, maar het besparen geeft hem een heerlijke euforische gevoel. Zijn ogen en oren staan voortdurend open voor tips waarmee nog meer te besparen valt.

De sociofiel
Houdt van mensen en sociaal. Via internet komt u in contact met gelijkgestemden om via diverse sites spullen  te lenen of te ruilen.

De scherpslijper
Hij is nauwkeurig en wil besparen. Houdt een huishoudboekje bij en neemt de uitgaven onder de loep om te zien waar het goedkoper kan.

Je kan de test zelf ook doen op de site van Fiscalert. Alleen een beetje jammer dat de uitslag alleen voor leden toegankelijk is. Ik had de hoogste scoren op bewering 1,2 en 5.

Ik denk dat de uitslag wel klopt; herken mezelf er wel in.

1 opmerking:

  1. Ow LEUK, testjes doen! Een paar jaar geleden zocht ik actief naar dit soort testjes. Heb veel (over mezelf) geleerd ;) Vooral dat ik vaak buiten het gemiddelde zit ;) Ik herken me hier wel in de hobbyist!

    BeantwoordenVerwijderen