donderdag 3 mei 2012

Test: Purina One

Dit keer mocht ik meedoen aan de test van Purina One via ' The Insiders'.
Het voer is wel duurder dan het voer dat ik normaal aan mijn kat geef, dus ik ben benieuwd of ik verschil merk. Ik koop mijn kattenvoer meestal bij de Aldi van het merk: Nutristar. Dit kost € 1,99 voor 750 gram.
In de winkel heb ik naar de prijs van Purina One gekeken, daar kost een zak van 3 kilo € 13,99, omgerekend dus € 3,50 per 750 gram. Een stuk duurder dus. 's Avonds geef ik altijd een half maaltijdzakje Wiskas of Felix, net wat ik in de aanbieding heb gekocht.

Volgens de begeleidende folder moest je langzaam overschakelen naar het nieuwe voer. Dus steeds een klein beetje Purina One bij z'n bekende voer en naar verhouding dus elke dag iets meer Purina. Ik moet bekennen dat hij eerst de nieuwe brokjes opeet en daarna pas zijn bekende soort. Maar ja, verandering van spijs doet eten niet waar? Na een week geef ik mijn kat nu alleen nog de Purina One. Maar heb tot nu toe nog niet veel verschil gemerkt. Zijn vacht glansde al mooi, kan dat nog mooier? In totaal duurt de test 21 dagen, dan zou je dus echt verschil moeten zien volgens de folder. Dus we wachten gewoon nog even af.

Het idee van Insiders is dat je ook andere laat kennismaken met Purina One, daarom heb ik een aantal uitdeelzakjes gekregen. Nu ken ik eigenlijk helemaal niet zoveel mensen met katten, ben ik achtergekomen. Mijn zus heeft er 2 maar die krijgen speciale dieetvoeding, dus die kan ik hier niet blij mee maken. Zal een aantal zakjes aan mijn ouders geven, want die hebben ook 2 katten en misschien wil mijn schoonzus ook nog wel, want die heeft ook een kat. Maar dan houdt het in mijn omgeving toch wel op. Een collega van mijn man, heeft een aantal katten en werkt in het dierenasiel, dus ook die was zeker blij met mijn gift!  Heb voor het goede doel ook een grote zak gegeven. Want voor de 21 dagen test kon ik best een zak missen. Ik heb namelijk 8 zakken van 300 gram gekregen = 2,4 kilo. En volgens de richtlijnen moet ik mijn kat 90 gram per keer geven, dus dan hou ik voor de test een zak over!

Wie van mijn bloglezers kan ik blij maken met een proefzakje? Ik stuur het je geheel kosteloos op, op voorwaarde dat je mij je ervaring mailt. Je kan je aanmelden via sjoukebespaarder@gmail.com
Ik heb nog 3 zakjes; dus OP=OP.

1 opmerking:

  1. Beste Sjouke, mocht je nog een zakje weg willen geven dan hou ik me van harte aanbevolen. Ik kocht altijd Felix voor mijn katten, maar ik merk dat er 1 allergisch is, ik ben dus op zoek naar ander voer waar hij wel tegen kan. Purina klinkt heel verantwoord, dus ben ik daar best nieuwsgierig naar.
    leuke blog heb je trouwens, goed idee om jezelf 52 doelen te stellen. Ik ga nog even verder bij je kijken :-)

    Groetjes Sheila

    BeantwoordenVerwijderen