zondag 6 mei 2012

(niet) goedkoop weekendje weg

Vorig jaar kregen we op onze bruiloft van een gast een cadeaubon te besteden bij een reisbureau. Wij reizen inderdaad graag, maar boeken meestal niet via een reisbureau. Toch vonden we het zonde om de bon van € 80,-- te laten verlopen (was maar een jaar geldig). Maar achteraf denk ik dat we dat misschien beter wel konden doen.

We mailden het desbetreffende reisbureau of ze op zoek konden gaan naar iets voor ons. We gingen niet bij het reisbureau zelf langs, omdat deze niet in onze woonplaats gevestigd is. We zochten een weekendje weg in een huisje in Nederland, niet te veel bijkomende kosten. We kregen 4 voorstellen:

- mei voor 3 nachten Recreatiepark Zwartven 4 kamer bungalow type 100 totaalprijs inclusief onze reserveringskosten €150,90
- mei voor 3 nachten Recreatiepark Groot Bartje 4 kamer woning type 300 totaalprijs inclusief onze reserveringskosten €143,50
- mei voor 3 nachten Vakantiepark Arnhem type 200 totaalprijs inclusief onze reserveringskosten €170,50
- mei voor 3 nachten Bungalowpark Simpelveld driekamer bungalow type 300 totaalprijs inclusief onze reserveringskosten €137,15.


We kozen voor het Zwartven, omdat de omgeving ons aansprak en het niet te ver rijden is. Ook vonden we het type huisje leuk: Landelijk en rustiek ingerichte boerderij (vrijstaand). De prijs van € 150,90 zou dan dus na aftrek van de bon € 70,90 worden. Best goedkoop dus voor 3 overnachtingen!


Maar bij betaling op het reisbureau, bleek dat er nog veel meer kosten bijkwamen die we ter plaatse moeten voldoen:
- verplichte eindschoonmaak € 50,--
- gebruik water/gas/elektra € 27,50
- toeristen belasting 7,50


In totaal dus € 85,-- !!!!


En dan huren we nog niet eens een kinderbedje € 3,50, bedlinnen € 7,50 per set of handdoeken € 5,-- per set.

Vervolgens ging ik eens kijken wat er dan wel in het totaalbedrag zat. Was dit alleen de huur? Nou, toen viel ik helemaal van mijn stoel. De huur is slechts € 108,--. Maar er komt 1x reserveringskosten bij € 15,-- en 1x bemiddelingskosten € 29,50. Er zitten 2 tussenpersonen tussen en daarom komt er dus zo even € 44,50 bij. Nou als ik dat had geweten had ik het denk ik niet geboekt.

In totaal zijn we voor ons huisje voor 3 nachten dus € 155,90 kwijt. Dus zeg maar 50 euro per nacht. Ik denk dat ik voor die prijs ook zelf wel iets leuks had kunnen vinden, dus zonder het gebruik van die bon. Maar ach, laten we er niet te veel bij stilstaan en gewoon lekker gaan genieten. Ik vind dat we het echt verdiend hebben om er even helemaal tussenuit te zijn. De eerste vakantie met z'n 3-en.

We hopen dat het mooi weer wordt en we lekker kunnen gaan wandelen met de kinderwagen. Ook gaan we vrienden opzoeken die daar in de buurt wonen en we een tijd niet hebben gezien. Misschien nog een rommelmarktje bezoeken of een kringloop. Verder lekker rustig aan doen en van elkaar genieten.

1 opmerking:

  1. Vervelend dat het zo is gelopen... Ik snap ergens wel wat je bedoelt. Ik boek mijn weekendjes weg altijd zelf, omdat ik dan overal zelf overzicht over heb en omdat het inderdaad kosten bespaart. Ik boek altijd mijn hotelovernachting zelf waar ik wil en wanneer ik wil, en als er vliegtickets nodig zijn boek ik die natuurlijk ook zelf. Toch wel handig.

    BeantwoordenVerwijderen