dinsdag 8 mei 2012

Broccolitaart

Eergisteren de champignons (uit het biologisch groentepakket) gebruikt in de pasta en gisteren was de broccoli aan de beurt. Ik dacht ik begin gewoon met de bekendste, dus makkelijkste groente. Ik had dit recept uitgezocht. Ik had niet alle ingrediënten in huis en had geen zin om naar de winkel te gaan, dus heb het een beetje aangepast.:
een rode ui i.p.v. normale ui
200ml slagroom i.p.v. 300ml
40 gram parmazan i.p.v. 150 gram pittige kaas
De broccoli die in het pakket zat was 450 gram

Dit was het resultaat



De taart smaakte pima. En ik denk iets minder calorieën dan het recept. Doordat er minder kaas en slagroom inzit.

Mijn man vond het zo lekker dat hij vroeg of het nu echt avondeten was of gewoon een snack. Nou eh, avondeten dus. Hij heeft meer dan de helft van de taart op. Dus mijn idee om een stukje te bewaren voor de lunch van vandaag ging helaas niet door.

Ik denk dat het recept zeker nog eens ga maken. Het kostte niet veel tijd, denk ca. 30 minuten werk en dan 45 minuten in de oven. De volgende keer maak ik er wel een salade bij, dan blijft er misschien wel iets voor de volgende dag over.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten