vrijdag 11 mei 2012

Avontuurlijk koken

Gisteren ben ik aan de slag geweest met de bosbietjes, daarvoor dit recept uitgekozen. We eten eigenlijk nooit bietjes, heb er niet zo'n fijne herinneringen aan, vandaar dat ik ze vrijwel nooit koop. Maar het viel me echt reuze mee. Eigenlijk vond ik het best lekker. Ik heb er aardappelpuree bij geserveerd (ja heel fout uit een pakje, maar dat had ik nog liggen). 


En vandaag dan de koolrabi-ovenschotel gemaakt. Ik heb (voor zover ik weet) nog nooit koolrabi gegeten, dus had geen idee wat ik me erbij voor moest stellen. Ik vond het een beetje smaken naar bloemkool. De witte saus uit een zakje die je toe moest voegen, heb ik trouwens zelf gemaakt. Receptje opgezocht in dit boek. Het is een erg fijn basiskookboek, wat ik nu veel gebruik om te zien hoe je een koolrabi eigenlijk moet verwerken (dun schillen dus).

Ik vond de ovenschotel trouwens best veel werk, maar het resultaat zeker lekker. Alleen misschien een beetje flauw. Ja, ik ben nooit zo scheutig met de zoutpot. Denk dat ik de volgende keer misschien kruiden door de puree doe, of oudere geraspte kaas gebruik. Dan komt er toch wat meer smaak aan zonder extra kcal.

Helaas ben ik vergeten van beide avonturen een foto te maken. Dus fantaseer er maar op los hoe het er uit moet hebben gezien.

Nu is het tijd voor het groentepakket van deze week, nu met foto:



- Raapstelen
- Courgette
- Sla
- Prei
- Wortels














Ik heb al weer een aantal recepten opgezocht, hoewel ik met de meeste groenten wel bekend ben. Vorige week is het zo goed bevallen om weer eens iets nieuws uit te proberen, dat ik gewoon lekker doorga.


Maar vanavond eerst maar eens koken met iets uit eigen tuin. De radijs wil er nu toch echt uit, ze zijn al zo groot als golfballetjes.... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten