zaterdag 29 oktober 2011

Premie zorgverzekering per jaar gaan betalen?

De kosten voor de zorgverzekering gaan in 2012 weer omhoog. We hebben de nieuwe premie nog niet binnen, maar de eigen bijdrage gaat van 170 naar 220 euro. Omdat ik door medicijn gebruik altijd deze eigen bijdrage moet betalen, ben ik volgend jaar dus al sowieso 50 euro meer kwijt.

Dit jaar betaalden we € 2645,76 aan premie. Dit betaalden we in maandelijkse termijnen van € 220,48.
Nu zit ik te denken om volgend jaar de premie in 1x te betalen. We hebben voldoende spaargeld op onze spaarrekening en de rentes zijn momenteel toch laag (2,8%). Het per jaar betalen levert een korting op van 3%. Dus even uitgaande van de premie van vorig jaar, zou dat een besparing van bijna € 80,-- opleveren.
Het idee is dan wel om maandelijks de premie naar een speciale rekening over te boeken, zodat we volgend jaar de premie weer in 1x kunnen betalen.
Zo zouden we jaarlijks dus een leuke besparing hebben, en waarschijnlijk gaat die premie elk jaar omhoog en wordt de besparing dus alleen maar hoger.

Betalen jullie je premie per maand, kwartaal, half jaar of jaarlijks? en waarom?

2 opmerkingen:

  1. Ik betaal per jaar. Levert 4% korting op. En dat is meer dan ik op de spaarrekening krijg. Groet
    Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kwam hier net terecht. En kom zeker wel weer terug.
    Ik betaal per jaar, als het kan. De korting die je krijgt is op het moment meer dan de rente.
    Maar het idee om elke maand het bedrag wel weg te zetten, levert natuurlijk ook nog die rente op. Dat is dubbel besparen...

    BeantwoordenVerwijderen